dinsdag 29 januari 2013

Ideeën voor voorjaars- en zomer-kleding

Geïnspireerd door de groep Kleur en Stijl op facebook ben ik op het moment na aan het denken over het maken van kleine collecties die door slimme model en stofkeuze goed onderling te combineren zijn. Een paar weken geleden kocht ik in de uitverkoop een tweetal coupons die ik als uitgangspunt heb genomen.
Allereerst de lap met de print in het midden van de foto. Het is een jersey met een flockprint en ik vind hem fantastisch. Ik had er graag wel 2 meter van willen hebben maar jammer genoeg was er nog maar 80 cm. van over 150 cm. breed.
Eerst dacht ik, een rokje, meer kan ik er niet van maken, maar toen ben ik gaan zoeken naar andere mogelijkheden om zo optimaal mogelijk gebruik te maken van deze mooie lap stof. 
In mijn voorraad ben ik gaan zoeken naar stoffen die er bij zouden combineren en ben ik na gaan denken over een aantal kledingstukken die hier goed bij zouden passen.  
De stoffen waarvan ik vind dat ze mooi passen heb ik op een A-4 tje geplakt, bovenaan ligt een sjaal die er ook bij past en onderaan een geel/groen topje dat er ook wonderwel bij kleurt. Links ligt een grote lap marineblauwe jersey die ik er mooi als basis bij vind passen. Het verbaasde mij hoeveel stoffen ik in mijn voorraad heb die mooi bij deze flockprint passen.
Na het idee van een rok dacht ik een jurk te maken van de donkerblauwe jersey met de flockprint samen, maar als je modellen onderling wil combineren dan lijken een rokje met een top een betere keuze. De top kan ik dan samen met een jeans/broek/andere rok combineren en de rok met andere topjes en/of een vest.





Toen realiseerde ik me dat ik ook nog een fantastische leren shopper heb die ik vorig jaar in New York gekocht heb!! Ik heb de stofjes toen nog een keer opnieuw geordend naast deze tas.


5 x linnen, 4 x breisel, 2 x blends, 1 x poplin

Als ik het zo naast elkaar zie dan blijkt dat ik erg veel linnen in mijn voorraad heb, ik vind het heerlijk om te dragen (terwijl ik me realiseer dat linnen ook erg uit gaat hangen naarmate je het meer draagt) maar voor broeken is 100% linnen niet geschikt.

Ik zou willen maken:
- een recht rokje van de flockprint (model 29 knip jan 2012)
- nog een rokje model??
- vest (model uit burda)
- broek (5-pocket)
- broek model?
- jurk italiaans linnen vogue 8811 aangepast
- jurk model?
- jasje??
- t-shirt met vierkante hals lange mouw
- top



Vintage Vogue 8811

1 opmerking:

  1. O wat mooi. Je hebt zelfs een heel plan!
    En die Vogue jurk is echt een plaatje.
    Succes ermee.
    Jessica

    BeantwoordenVerwijderen