maandag 23 december 2013

Kleine klusjes terwijl je wacht..

Terwijl je dus moet wachten totdat je trui geperst is kun je een tussendoorklusje doen bijvoorbeeld:

Maak een perskussen en vingerspeldenkussentjes.
De handleiding van het perskussen vind je hier: bij tilly and the buttons
en de handleiding van het vingerspeldkussentje:hier












Het perskussen heb ik een beetje aangepast. Ik heb eerst het model van pitjeskatoen gemaakt met de figuurnaden zoals aangegeven. De figuurnaden heb ik wel uitgeknipt zodat alles zo plat mogelijk blijft. En daarna heb ik het geheel overtrokken, een kant met wol en een kant met katoen. Deze delen kon ik door heel strak spannen en de bout erover zonder figuurnaden mooi glad krijgen. Over de naad een keperband met de hand vastgezet en een band toegevoegd waar ik mijn hand onder kan schuiven en ik het kussen kan vasthouden. Ook dit kussen is gevuld met heel veel goed aangestampt zaagsel.

De vingerspeldenkussentjes heb ik direct in gebruik genomen, ik vind ze absoluut super, ik wist nooit waar ik de spelden moest laten, het leidde me erg af en nu prik ik ze "op" mijn vinger!! Met dank aan Anouk van Sancho voor de tip!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten