maandag 23 december 2013

Trui recyclen, vervolg (2)

Na het breien komt het persen, niet met een bout op de strijkplank.
Zo deed mijn moeder het :



Je neemt een grote handdoek en daar speldt je de onderdelen in model op. Daarover heen komt een droge handdoek en dan een goed vochtige handdoek, daar dan weer een droge handdoek overheen en dan overal een flinke stapel boeken. Die blijven daar totdat alles droog is.





Dat ziet er dan ongeveer zo uit...
Dat drogen duurt een paar dagen... Dus even wachten..
Ondertussen kun je een ander klusje doen.

4 opmerkingen:

  1. bedoel je dat het breiwerk er nat opgaat? Dat stond er nog niet bij. Ik ben inmiddels ook 'om', dit maakt breiwerk zoveel mooier! Al deed ik er geen boeken op, liet het gewoon opgespeld aan de lucht drogen. Vastgeprikt op een niet in gebruik zijnd bed.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee Karien, het breiwerk gaat er droog op maar de handdoek die eroverheen gaat is vochtig..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Apart dat dit ook genoeg is, je schrijft dat je er eerst een droge handdoek op legt en daarna een vochtige. En ik zou denken dat de boeken ook wel wat vochtig kunnen worden... Maar goed, als het werkt, werkt het! En het staat in elk geval imposant.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Karien op de vochtige handdoek leg je nog een droge en daarop komen dan de boeken. Ik heb om valse indrukken te voorkomen er nog een grote plaat tussen gelegd. Ik realiseerde me net dat mijn moeder de boeken daarom in een grote koffer deed...

      Verwijderen