zaterdag 18 januari 2014

Verder met lavendelblauwe jasje + broek

Hier een foto van alle stoffen bestemd voor deze klant.
 
* Lavendelblauwe dupionzijde met een beetje metaal voor het jasje
* Katoen met elasthaan en acetaat in een satijnbinding voor de broek en het giletje
* Duchesse viscose als voering
* Zijden organza als tussenvoering
 







De dupionzijde straalt gewoon!!! (Daardoor kun je jammer genoeg ook niet veel zien op de foto's...)
Hier zie je ook goed dat er nog geen schoudervullingen zijn gebruikt en dat de schouders niet gelijk zijn.

Bij de pasbroek heb ik ten opzichte van de toile van de broek een fish-eye van 2,5 cm. uitgenomen en ik moet zeggen dat ik wel te spreken ben over het resultaat. Aan de achterkant onder de billen zit de broek een stuk mooier..
Er moet nog een tailleband op vorm op komen daarna kan de klant hem een dag dragen om te beoordelen of hij goed en prettig zit. Vervolgens ga ik met de stof voor de broek aan de slag.
 


 
 
 
Het voor en achterpand van het jasje zitten goed in elkaar, de zijnaden moeten op de heup nog een heel klein beetje ingenomen worden, ook in de taille nog een fractie, de volgende stap is de mouwen (die zijn nog geregen) definitief in elkaar zetten met een halfopen mouwsplit.
De stof is vederlicht, het jasje zal door de voering zwaarder worden en daardoor mooier gaan hangen mocht dat niet voldoende zijn dan kan ik de zoom nog verzwaren. 
 

Een toile voor het gilet moet ik nog maken.

wordt vervolgd..
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten